/ 1. Recept /

Frittata med fetaost

Hej!

Tänkte dela av mig av de två recepten jag använt mig av idag, de är egna recept kan man väl nästan säga för jag använder mig av ett grundrecept, men sen ändrar jag på de så mycket så man aldrig hade kunnat gissa att det var det receptet :P Detta är Lina i ett nötskal!

Det första receptet är på middagen vi precis åt, det andra kommer imorgon och är på äggmuffinsen jag gjorde innan idag...

Som sagt, middagen blev såååå god, jag ändrade väldigt mycket i receptet så de är inte lönt att jag länkar till det som jag hade tänkt från början... Det blev Frittata och stekta fläskkotletter till.



Frittata

8 ägg
1dl grädde
1 zucchini
1 röd paprika
1 stor rödlök
1 broccoli
2 block fetaost
riven ost

1. Sätt ugnen på 225C
2. Koka broccolin, tärna grönsakerna och skiva löken
3. När broccolin är klar så skär den i mindre bitar
4. Lägg i allt i en stor form och sätt in i ugnen i 10min
5. Blanda ägg och grädden
6. tärna fetaosten
7. När du tar ut formen ur ugnen, kolla så grönsakerna är lagom mjuka, annars in en stund till
8. Sprid ut fetaosten över
9. Salta och peppra
10. Häll över äggblandningen och strö över den rivna osten
11. Grädda mitt i ugnen i ca 20min

Det ska nämnas att min sambo som egentligen inte gillar grönsaker tyckte detta var jättegott! Man kan även servera frittatan kall och tex. äta som frukost.

Enjoy!

/Lina
#1 / / BaabyR:

Mhhmm vad gott det ser ut!!!

#2 / / Anonym:

ser gott ut!

#3 / / Sanna:

Det där såg gott ut, ska prova det nåt dag =)

#4 / / emilia:

o gu va gott det såg ut :) !