/ Vardag /

Transplantationsdags!

Hej!
Snart är det dags, på måndag åker vi ner till Malmö för transplantationen... Jag är rädd, nervös och lycklig!
Om allt går bra så har jag haft min sista dialys idag, kändes konstigt, men otroligt bra. Jag kan inte fatta att jag har klarat det, jag ser tillbaka på det sista 1½ året som den jobbigaste perioden i mitt liv, men jag har lyckats att hålla fast vid mig själv, min livsglädje och mina mål. Men tro mig, jag har inte gjort det för att det har varit roligt, jag har gjort det för att jag har varit tvungen till det. Det har inte varit en rak väg hit, krokig och guppig... Det har varit många hinder på vägen i form av både krampanfall, ca 7 operationer om jag har räknat rätt och så mycket mer, men nu är jag här, två dagar ifrån transplantationsdagen, det är helt ofattbart!
Håll tummarna att allt går bra för både mig och pappa (som ska donera sin ena njure).. Jag kommer nog aldrig kunna tacka honom för att han gör detta för mig, det är en sån stor sak, men jag vet att detta är något han verkligen vill göra för mig och det känns jättebra. Sen mamma ska vi inte prata om, jag hade aldrig klarat det utan henne, och det menar jag verkligen! Hon är min klippa som alltid finns där och när jag känner att jag inte kommer orka mer så är det alltid hon som får mig att se att jag visst klarar det. Hon ska vara med i Malmö hela tiden, hon har hyrt ett rum en bit ifrån sjukhuset där hon ska sova, sen på dagarna kommer hon att vara hos mig och pappa.
Jag vet inte riktigt när jag kommer hem, allt ifrån en vecka, till flera veckor om något trasslar ihop sig eller läkarna bestämmer sig för att de vill ha koll på mig en längre tid... Allt kan hända, men jag lovar att skriva när jag kommer hem igen, med en ny fungerande njure... förhoppningsvis!
 

Wish me luck!

http://www.lvdp.se
/Lina
#1 / / Zandra:

Hej vännen!

Jag vill bara säga att Lycka till och att jag tänker på dig!

Kramar

#2 / / Magda:

Detta fixar ni! Jag tänker på er! Snart ses vi igen! Jag kommer när du har "vaknat" om några dagar :P Älskar dig mest!

#3 / / Anki:

Lycka till du starka tjej :) Allt kommer bli bra :)

#4 / / Jacob C:

Lycka till:D hoppas allt går bra

#5 / / are stiberg:

Hej Lina ,alt kommer att lösa sig,jag har også legat i dialys i 1.5 år, sen fick jag min frus njure.Du kommer väll i håg mig från RG ,är assisten där.lycka till kram Are

#6 / / Anonym:

så söt med det lockiga håret!

förresten, om du var tänkt o se australia, gör det! den var underbar :)