/ Vardag /

Sök vård i Grekland om de inte passar

Hej! 
 
I måndags gick dagen verkligen i ett. Redan innan frukosten kom de in och väckte mig och körde ner mig till narkos för att sätta en ny nål de skulle ta prover ifrån och ge mig min antibiotika genom. Hade redan en nål, men med tanke på att den hade suttit i flera dagar var de tvungen att byta den och då kunde de passa på att göra de när de ändå skulle ta prover man inte kunde ta i fingret. De tog en massa virusprover som de inte kollat upp innan tydligen, så det håller vi tummarna för. Tänk om det kan vara något så enkelt!? Då blir jag nästan arg :P. När de väl lyckats sticka mig fick jag komma upp till avdelningen igen och äta frukost, sen blev det provtagning tre gånger till under dagen för de håller på att kolla upp hur bra min kropp tar upp en av mina mediciner.
  
 
Låg även och väntade på röntgen, men efter långt om länge fick jag reda på att de inte skulle hinna ta mig igår för de va för många remisser före min. Så det blir idag istället. Jag vet att det är många som irriterar sig på att sjukvården har vissa väntetider, personligen förstår jag inte att man har mage att klaga över en sån skitsak! För det första, så betala vi knappt för sjukvården, den är högklassig och det handlar väl även om att förstå att man själv inte är den enda i landstinget som är sjuk och behöver vård. Det är ungefär som alla som klagar över att man får vänta så länge på akuten, jo men tänk ett steg längre! Ifall du sitter där med en stukad tumme och det kommer in någon med stroke, andnöd eller hjärtinfarkt t.e.x. vem tycker du att man ska ta först? 
 
Men passar det inte så tycker jag att folk kan söka vård i Grekland istället.