/ Vardag /

Ja detta var ju skoj...

Hej!

Nästan en månad sen jag bloggade nu, anledningen är att jag mår väldigt dåligt. I flera veckor innan allt urartade har jag haft ont i magen jätteofta och feber ibland, jag trodde det var gluten tack vare att det blev lite bättre när jag uteslöt mjölet ur kosten, men det visade sig att det inte var det som spökade.

Den 23 oktober vaknade jag på natten av att jag hade fruktansvärt ont i magen, fick riktiga kramper och bara grät och skrek. Lyckligtvis var Daniel hos mig så han var vaken med mig hela natten och fick ta hand om mig hela dagen därpå. På söndagen var det lite bättre i magen och vi åkte hem till mormor och morfar för att fira morfar som fyllt år och där känner jag att jag börjar må sämre och sämre. När jag kommer hem visar det sig att jag hade hög feber... Både mamma och Daniel tjatade på mig att jag skulle åka till akuten, men tjuriga Lina vägrade såklart. Jag lät något i stil med "Nej men det är bara lite feber och ont i magen, de kommer inte kunna göra något, jag kommer bara få dropp tills det går över, så blir det alltid"...

På måndagen var jag både yr, hade fått ont i magen igen och över 41 graders feber (jag fick inte ens ner den med alvedon) så då var det bara att ge upp och ringa till njurmottagningen (trots att jag förstod att det inte var den det var fel på för det var inte där den sitter jag hade ont). De sa till mig att åka in direkt till akuten i Växjö så jag ringde mamsen så hon följde med. Jag kom till akuten vid 16.00, klockan 01.30 hade vi fått vårt rum och jag hade fått mitt jävla dropp! (hehe, jag var lite skadeglad innerst inne för att jag hade rätt just då!).

De kom iaf fram till att jag har något som heter "clostridium" i magen vilket är en elak bakterie som gör att jag får dessa extrema kramper. Men självklart är det inte allt, jag hade även dragit på mig en otroligt stor urinvägsinfektion som jag gått med i flera veckor! Så den har jag fått antibiotika för och magen har jag fått tabletter för. Låg inlagd på sjukhuset i 8 dagar och nu bor jag hos mamma och pappa tills jag mår bättre. Är jättetrött hela tiden tack vare kramperna i magen (som inte har gått över än, bara minskat) och yr från och till.

Så det är så läget ligger till just nu. Måste nämna att både mamma och Daniel har varit helt underbara! Mamma var med mig på sjukhuset hela tiden och Daniel dök först och främst upp på akuten när vi väntade bara för att han var så orolig och sen har han varit och hälsat på mig två gånger till på sjukhuset trots att jag varit ett otroligt tråkigt sällskap och mer eller mindre bara sovit. Har fått en stor nalle av honom, en plastros (man fick inte ta in riktiga på den avdelningen :)) och en Esprit tröja. Nu när jag är hemma hos mina föräldrar kan vi inte träffas så mycket vilket är jättejobbigt! Han var här förra helgen med en stor bukett rosor och äppelmust (tror jag det var om jag inte missminner mig). Han kommer hit imorgon igen och hälsar på, då ska vi fira hans födelsedag som var igår + att vi varit tillsammans i fyra månader igår.. Love you! :)

#1 / / Daniel:

Krya på dig min lilla Prinsessa! Älskar dig något enormt. Vi ses i eftermiddag :)

#2 / / Caroline:

vad skønt att du varjefall mår bættre! hoppas du e bra i mellandagarna før då ska jag terra dig massor før jag saknar dig såååå!

#3 / / jenny:

uscha, jag har också fått en långdragen urinvägsinfektion..fick ligga inne ett dygn me dropp..hade dööont

#4 / / Magda:

Ja skönt att du känner dig bättre! Som vanligt klarar du detta galant oxå! Lite skönt oxå att du inte va gluten ;-P Jag kommer gärna och hälsar på dig i veckan! Saknar dig och älskar dig

#5 / / Emmi:

Skönt att veta varför du varit borta så länge. :)

Tur att du verkar ha en sån toppenkille!



Hoppas du mår bättre snart..

#6 / / Sofia:

Krya på dig!! Grattis till de fyra månaderna =)

#7 / / Anonym:

Du har inte bloggat på AS länge! Hur är det med dig nu då?

#8 / / maja essunger:

det där lät inte bra alls! hoppas du mår bättre :)

#9 / / Charlotte:

Men vad tråkigt att höra :-( Hoppas du kryar på dig snart.



Önskar dig en fortsatt trevlig torsdag.

#10 / / Johannaa:

lina, du mår bra nu va?:D



men du, vilket program använder du när du redigerar dina bilder? :)

#11 / / violen:

Undrar också hur det är med dig.........

#12 / / Anonym:

nu får du skriva, åtminstone så vi vet att du lever.