/ 1. Recept /

Fiskgratäng

Hej!
 


Jag har gett mig fasiken på att börja äta mer fisk, minst en gång i veckan ska det stå menyn. Vi åt inte så mycket fisk när jag växte upp, så jag ”lärde” mig aldrig riktigt att tycka om det. Men nu jäklar ska jag lära mig! Den här veckan blev det en fiskgratäng med vit fisk, jag använde mig av rödspätta, men ta det du har hemma så blir det säkert bra. Strö gärna över lite räkor när du tar ut den ur ugnen också.

 
 
 
Fiskgratäng
4 port
 
400 g
tinad eller färsk vit fisk
2 dl creme fraiche
3 dl grädde
1 msk fiskfond
1 msk hummerfond
½ pressad citron
2 msk hackad dill
salt
vitpeppar
 
Gör så här:
Lägg fisken i en ugnsfast form, salta och peppra. Blanda ihop öviga ingredienser och häll ovanpå fisken. Grädda mitt i ugnen i ca 20min. Servera med kokt potatis och grönsaker.

/Lina
fisk / fiskgratäng / gratäng / mat / matlagning / recept
#1 / / 19 ÅR, TVÅBARNSMOR & GIFT.:

Åh, herre vad gott det såg ut. Jag som tänkte göra kastler idag men jag tror nog att jag tar fram fisk istället! :-)

#2 / / Louise:

Åh mums :)

Svar: Ja de va verkligen jättemumsigt ;)
Lina - Foodoholic

#3 / / annsoh:

Hej! nu har jag kört i gång dagens blogg! skulle vara jätte kul om du ville vara med, vem vet det kanske blir du som vinner o blir länkad inför alla mina läsare! ;) ny vinnare varje dag! http://annsoh.blogg.se/2014/february/dagens-blogg-avslutad-anmal-dig-igen-9.html#comment

Svar: Tack för tipset :)
Lina - Foodoholic

#4 / / G I N A ~:

åh.. om jag nu gillade fisk! Det ser gott ut xD

Svar: Ja de blev jättegott, helst gratängsåsen :)
Lina - Foodoholic

#5 / / maya:

fisk är så himla gott, låter som en god gratäng:D

Svar: Ja de blev jättegott, helst gratängsåsen :)
Lina - Foodoholic

#6 / / Louise:

Åh vad gott! :)

Svar: Ja de va verkligen jättegott, helst såsen :)
Lina - Foodoholic

#7 / / mot plus:

goooooottt!

Svar: Ja de va verkligen jättegott, helst såsen :)
Lina - Foodoholic

#8 / / Rebecca :

Detta måste ju provas! :)

Svar: Ja de va verkligen jättegott, helst såsen :)
Lina - Foodoholic

#9 / / Knaperbloggen:

vad gott det ser ut :)

Svar: Ja de va verkligen jättegott, helst såsen :) Hoppas att de blir bra
Lina - Foodoholic

#10 / / Felicia:

Vad gott! det ska jag prova. Kolla gärna in mina recept på: http://felicialiljegren.com/category/mat-dryck.html

Svar: Ja gör de! Tack för tipset, ska kika in där.
Lina - Foodoholic

#11 / / Sofie:

Jag måste också bli bättre på att äta fisk. Ska prova detta någon dag :)

Svar: Gör det, nästa gång ska jag testa att göra det med torsk :)
Lina - Foodoholic