/ 2. Recept: Bakning /

Chokladmuffins

Hej!
 
Månadens sötsak den här månaden i Bloggen Söta saker har temat ”Vardag”. Något man typiskt bakar till vardags är absolut vanliga hederliga chokladmuffins. Så här kommer ett basrecept jag brukar använda mig av.
  
Chokladmuffins

12st
 
125 g smör 
1 ½ dl socker
2 st ägg
4 ½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 ½ dl mjölk
4 msk kakao
 
Gör så här:

 
Smält smöret och låt det svalna. Vispa socker och smör poröst och tillsätt ett
ägg i taget. Vispa sedan försiktigare. Blanda i de torra ingredienserna, se
till att du blandat väl. Häll till sist i mjölken och blanda till en jämn smet.
Om du använder vanliga muffinsformar så grädda i 175C i 15-20min mitt i ugnen.
Om du har en muffinsplåt höj värmen till 200C.

Dessa ska med fördel ätas eller frysas in samma dag, annars blir de väldigt torra.

/Lina
bakning / choklad / chokladmuffins / kakor / mat / matlagning / mjuka kakor / muffins / recept
#1 / / Hanna - Min vardag, smycken och mode:

Åh så gott!

#2 / / Junitjej:

Så gott!

Svar: Ja de va verkligen jättegott :)
Lina - Foodoholic

#3 / / GABRIELLA-MODE:

Åh men gud vad gott!

Svar: Ja de va verkligen jättegott :)
Lina - Foodoholic