/ Vardag /

Sömnlös & dåliga nyheter

Hej!
 
Hade somnat så gott innan, men så var det dags för min antibiotika så de va här och väckte mig för någon timme sen och sen dess har jag inte kunnat somna om.
 
Idag har min älskade mamma varit här och hälsat på, så härligt med sällskap, helst när man bara kan sitta tysta tillsammans och bara vara, hon vid paddan och jag vid iphonen, båda spelandes Candy crush med någon svordom som slinker igenom ibland bara.
 
Låg och vilade innan när mamma var ute och "tog lite frisk luft" idag, då kom det in en sköterska som sa att de tyvärr hade dåliga nyheter.... De nya proverna visade idag att antibiotikan de bytte till häromdagen har jag också blivit resistent mot nu. Så de skulle bli tvungna att sätta in antibiotika direkt in i blodet igen. Med andra ord va de bara att köra ner mig direkt till narkos så att de fick sätta en ny nål på mig, efter tre försök och ett sprucket kärl så fungerade det och jag kunde få min dumma intravenösa antibiotika.
 
 
Det känns lite smått hopplöst just nu med alla dessa antibiotikor, kan nämna namnet på tre stycken på rak arm som jag blivit resistent mot de senaste två månaderna. Sen finns det otroligt många olika man kan ta egentligen, men problemet är att tack vare att jag är njurtransplanterad är det många som krockar med mina andra mediciner som jag absolut inte kan sluta med för då stöter kroppen bort njuren och DET vill vi inte. Så nu börjar utbudet på antibiotikor jag kan ta sina. Det finns ju fortfarande vissa riktigt breda som tar det mesta som jag inte blivit resistent mot, men dem vill vi ju ha i back-up om de skulle bli riktigt akut någon annan gång.
 
Nej jag får väl försöka somna nu antar jag... Imorgon kommer pappa och Pong hit och hälsar på :) ska nog be honom att köpa med sig röda vindruvor och noblesse! 
#1 / / mammis:

<3