/ Vardag /

Läkaren fick ett slag i huvudet

Hej!
 
Igår fyllde jag år, det blev som jag trodde, en födelsedag på sjukhuset. Däremot blev jag mer firad här än jag någonsin hade kunnat tänka mig. Först kom mamma och Tobias med presenter både från dem, min faster och hennes familj och från farmor. Sen kom min morbror och hans sambo hit + en kompis, verkligen en jätteöverraskning! Jag trodde bara att mamma och Tobias skulle komma igår också hade jag folk här precis hela dagen istället :P.
Sen idag kommer pappa och Pong och hälsar på :).
  
 
 
  
Tänkte ta och uppdatera er lite om läget också. Trots att proverna visar att jag inte har någon infektion i kroppen längre då har jag fortfarande feber varje dag. Så det är ju något som inte stämmer. Jag får fortfarande antibiotika genom nål två gånger om dagen och den verkar jag iaf inte ha blivit resistent mot än ;). Jag hade ett jättebra samtal med min ordinarie doktor häromdagen, jag har funderat starkt på att be om att få byta för jag har varit så missnöjd med honom, men efter detta samtalet fick jag verkligen upp respekten för honom igen. Trodde nästan att han hade fått ett hårt slag i huvudet ;). Han kom in i mitt rum och var helt på samma sida som mig, att nu måste vi hitta orsaken till detta och vad vi kan höra åt det. Och han sa inte OM som den andra läkaren gjorde! Han sa att vi skulle hitta felet. Och att vi skulle göra något åt det. Också kom vi överens om att inte ha någon brådska med att skicka hem mig utan att nu ska jag stanna här till vi fått bukt på de. Och de känns verkligen jättebra! Som sagt, helt ny respekt för honom nu, tänk att det krävs så lite ;). Sen har han även planerat in en skiktröntgen av buken som jag antagligen kommer få göra redan imorgon. Sen när de får resultaten av den kommer han sätta sig och bolla fram och tillbaka med urologerna igen. Sen skulle vi passa på att ta lite mer prover nu när jag ändå är här för att kolla så kroppen tar upp min medicin som den ska för det har varit lite problem med det innan nu under tiden jag rasat i vikt. Och sen har de minskat en av mina immundämpande mediciner så mycket de vågar för att kroppen kanske ska orka stå emot alla infektioner lite bättre. Så nu har det iaf börjat hända lite grejer... Och det enda som krävdes var att läkaren fick ett slag i huvudet!
#1 / / mammis:

gillar!!