/ Djuren /

Liten hund på stora äventyr

Hej!

Jag lyckades faktiskt ge mig ut idag och gå en ordentlig promenad med Tindra, samt gå till apoteket och konsum! Inte illa pinkat ;) Nu är jag däremot dödstrött.. Energin tar slut snabbt..

Veckans roligaste grej hände också när jag va ute med Tindra... Hon har aldrig brytt sig om änder och sånt innan när hon fått springa lös, men förra veckan så vilttränade vi lite på skoj och då fick hon antagligen "smak" för de... Så nu när vi gick runt dammarna och kom fram till änderna så började hon jaga dem (har henne alltid lös när vi går där så hon ska få springa av sig).... De flög såklart ner i vattnet och vad tror ni att min älskade lilla hund gör då? Hon fullkomligt dyker ner i vattnet efter dem :P Jag skrattade så jag trodde att jag skulle dö! Hon simmade rundor där efter dem tills jag hade samlat mig tillräckligt mycket för att ropa på henne igen, då kom hon tillbaka helt överlycklig (och dyngsur)... Tur att de inte va andra i närheten, de hade väl inte trott att vi var riktigt kloka :P
 


Nio månader om fyra dagar, tiden går snabbt...

 
Nu är hon iaf avspolad i duschen (de vattnet luktar inte så överdrivet gott..) och ligger och sover sött med en handduk runt sig :)

/Lina
#1 / / mammis:

ja jag säger då det!!