/ 1. Recept /

Månadens sötsak: Dammsugare

Hej!

Jag är med i "månadens sötsak", den här månaden är temat återvinning.

Det fick med andra ord bli: Dammsugare!

Jag hade ju gamla chokladmuffins + mandelmassa sen rosorna jag gjorde för några dagar sen.
 

Dammsugare ca 20st

100g smör
4dl kaksmulor
1dl florsocker
3msk kakao
2tsk vaniljsocker

choklad
marsipan

1. Smula ner kakorna i en en skål
2. I med smöret och vispa rejält
3. Häll ner resten av ingredienserna och vispa igen
4. Låt stå i kylen medan du smälter chokladen och kavlar ut marsipanen
5. Lägg "smeten" på mandelmassan, rulla ihop och doppa ändarna i chokladen
/Lina
#1 / / Ida:

Precis som du säger, tacos går alltid hem. Men nästa gång får nog något mer kryddstarkt följa med ned i pannan då det blev en ganska trist smak, men gott ändå! Vilka fina dammsugare du gjort, det var mycket finare med rosa mandelmassa.

#2 / / Per Mörk (Mörk o Mat):

Dammsugare har jag aldrig gjort själv, men är vansinnigt förtjust i dem. Tack för kommentar på min blogg. Fina bilder förresten!

#3 / / Noa:

ingen arrak i?

fin blogg förresten, ska prova göra dina maränger ikväll! (: