/ Vardag /

Patrick Swayze

Hej!

Jag har precis tittat på Dirty Dancing, min favoritfilm. Jag har sett den ca 100 gånger och kan mer eller mindre varenda replik i filmen. Det var även den första filmen jag och Daniel såg tillsammans. Eller ja, försökte se tillsammans, jag säger inget mer om det så har jag ingenting sagt! Nu är huvudpersonen död, han dog härromdagen... Patrick Swayze...

 
Det kändes väldigt konstigt att titta på filmen idag, när man vet att den snyggingen man suttit och dreglat över så många gånger – nu är borta. Det stämde inte riktigt, det var som att titta på Brokeback Mountain efter Heath Ledger gått bort.
 

 
Patrick Swayze var en riktig kämpe, han fick cancer förra året som spred sig i hela kroppen, men han fortsatte ändå jobba och hann även skriva en memoar tillsammans med sin fru Lisa Niemi. Hans sjukdom har varit lite som en bergochdalbana den senaste tiden, man har många gånger trott att han inte skulle klarat sig, men han har fixat det. Natten till tisdagen däremot så orkade kroppen inte längre och han somnade in, inte på sjukhus, utan hemma, i sin egna säng. The best way to go!


Så kommer du alltid se ut för mig :)

 
De filmerna han har blivit mest känd för är Dirty Dancing och Ghost, men han har även gjort många andra filmer som Road House, Keeping mum och Donnie Darko m.fl.

R.I.P Patrick Swayze 18 augusti 1952 - 14 september 2009


#1 / / Suvi:

håller med dig, en stor förlust! men det är ju dessvärre naturens gång att någon gång stupa, men definitivt en lika stor chock varje gång..

#2 / / ElinsPhoto:

Jag läser till lärare, just nu etik och livsfrågor.

#3 / / Anonym:

Hej , vill du bara med på Vekcnas blogg på min blogg så är det bara att kommentera på inlägget i min blogg och så kanske det blir du :) ( Fin blogg förresten , ha det bra )



Håller med dig om allt du skrev att det känns konstigt och se hans filmer nu:/