/ Vardag /

Är ö-livet för hårt detta året?

Är ö-livet kanske lite för hårt i detta årets Robinson? Flera deltagare har både skadats, fått vätskebrist och mått otroligt dåligt under de senaste avsnitten.


Den senaste deltagaren som råkat ut för detta är Erik Blomqvist (min favorit). Efter att han mått dåligt ett tag och gått ner 14kg gick in i väggen dag 34 på ön. Han beskriver det själv som att hjärnan hängde med, men att kroppen inte orkade längre utan bara dog. Under dagen låg han och stirrade rakt ut i luften, man såg revbenen på honom och ansiktet var helt utmärglat och han hade en riktigt apatisk blick. Under den kommande natten hade han tarmvred, riktiga kramper i magen med andra ord. Han låg och skrek och grät så tillslut fick farbror doktorn komma och ta en titt på honom, men det enda han kunde göra var att ge honom vätskeersättning. Trots att han mådde fruktansvärt och hade riktig panik valde han att inte ge upp, vilket jag antar att de andra deltagarna var besvikna över tack vare att de uppenbarligen ser honom som ett hot pga. Sin styrka.
Men vilken tur att han inte gav upp! För dagen efter så mådde han mycket bättre och tävlingsinstinkten hade kommit tillbaka och han lyckades även ge allt på nästa tävling.

Efter Robinsoninspelningen har Erik sagt följande om upplevelsen:

"Det var så oerhört häftigt att kunna rubba på sina egna mentala begränsningar. När man tror att gränsen för svält, sömnbrist och utmattning är nådd, då har man hur mycket som helst kvar att ge."

#1 / / *C U I T E L I N N E A*:

fin blogg!



hjälp mig gärna med vad min fotoblogg ska hetta i min blogg! taack på förhand! :)

#2 / / Merna:

Kika in i min blogg och skriv om vad du tycker om: Miss Dior Chérie reklamen/doften, så är du snäll :)!

#3 / / Mandragora:

Jag blev så himla besviken då Erik åkte ut!



Först hejade jag på Erik Billing, jag gillade honom skarpt, och sedan blev Erik Blomqvist favoriten. Nu vill jag nog se Jarmo som vinnare. Absolut inte Nina eller Ellinor.

#4 / / cindy:

Det var trist att han åkte ut.. men robinson är bra i år tycker jag, tufft.