/ 1. Recept /

Första utmaningen inom GI idag!

Vi har haft det mysigt här imorse, gick upp samtidigt och åt stekt ägg och bacon, mumma!

Idag kommer min första stora utmaning inom GI... Vi ska nämligen ha kalajs för mamsen som fyllde år nu i veckan, med andra ord så blir det god mat, god dricka och goda snacks... Hitintills har det varit lätt att hålla sig till GI för alla saker jag får äta tycker jag verkligen om och det har varit lättare än jag trodde att du skulle bli att utesluta bröd, pasta, ris, potatis och godis... Och jag har inte fuskat en endaste gång =) Men idag kommer allt det där goda som jag inte får äta stå framför mig...
Jag har fixat det så att middagen inte är några problem, då ska vi ha parmesanpanerad kyckling, basilikasås, rostade rotsaker och en sallad. Jag utesluter helt enkelt rotsakerna så är det lugnt. Till efterätt ska vi ha panacotta, det är supergott, men tyvärr går det bara inte att jag äter det, lika mycket kolhydrater i en sån portion som jag får äta på en hel dag :P Så jag får helt enkelt skippa det, och de kommer inte bli lätt... menmen!
 

Idag kommer potatisen bytas ut mot en sallad :)


Jag tror ändå att det ska gå för jag känner att jag verkligen är motiverad... Delvis för att jag vet att matrestriktionerna bara är såhär extrema i två veckor (har redan fixat det i ½ vecka) och delvis för att jag aldrig i hela mitt liv vägt så mycket som jag gör just nu!

http://www.lvdp.se
/Lina


#1 / / My:

lycka till!

#2 / / icka (hälso freak hihi...):

hej. ville bara säga att även om du går på GI kan du äta potatis då och då, för den innehåller inte alls så mycket kolhydrater som många tror. helst ska du låta den svalna av lite också innn du äter den, det ökar mättnadskänslan.. :)