/ Vardag /

Lvdp's foto & webdesign

Okay, ska dra en snabb uppdatering, sen måste jag fortsätta jobba :)
Jag ska nämligen skaffa ett eget företag, så jag håller på att ringa rundor till försäkringskassan + plugga in ett helt nytt proffshemside program där man jobbar med xhtml istället för html, vilket är jättebra! Har kunnat endel i detta programmet innan, men när jag fick min minnesförlust så försvann allt, så nu ska jag plugga in hela den boken på 500 sidor igen, den är på engelska... Sen har jag en gammal lärobok sen jag läste webdesign på komvux som jag har letat fram också där man lär sig allt runt om kring hemsidor, inte bara hur man gör en utan hur man ska tänka och vad man ska tänka på osv. teorin helt enkelt :) Så den tänkte jag ta och läsa igenom igen. Det kan jag passa på att göra medan jag har dialys.

Anledningen till att detta kommer så plötsligt är att jag blev erbjuden att jobba med Sydpumpens hemsida, men då måste jag ha en F-skattsedel, med andra ord ha en näringsverksamhet som det så fint heter :) (Kolla, jag har läst på ;)) Så jag ska ansöka om det nu, jag ska kalla mitt företag "Lvdp foto & webdesign" ville ha med "Lvdp" tack vare min hemsida.... Men när allt detta är klart och Sydpumpens hemsida är klar så ska jag göra en hemsida till mitt företag så jag inte bara har för mina tavlor utan att jag även erbjuder företag att göra deras hemsidor. Men först och främst nu så måste jag skaffa en F-skattsedel, lära mig programmet utan och innantill och göra sydpumpens hemsida.

10 minuter senare...

Yay, min handläggare från försäkringskassan har ringt mig nu och de har räknat på lite siffor och räknat ut hur mycket jag får tjäna i snitt och gett mig klartecken att få skaffa F-skattsedel =)

http://www.lvdp.se
/Lina
#1 / / Magda:

Gött Lina! Känner du hur pengarna börja rassla in?! :P

#2 / / Elwah:

Intressant! Har också planer på eget företag =)

Hur mkt får du tjäna?